پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119201
تشريح نقش و اهداف استعمار بويژه انگليس در شکل‌گيري داعش/واقعه غدير منطق مستحکم اسلام در نفي نگاه سکولار است
تاریخ انتشار : 1393/07/21 20:12:23
نمایش : 1093
مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه واقعه غدير منطق مستحکم اسلام در نفي نگاه سکولار است، فرمودند: هر اقدامي در جهت اختلاف شيعه و سني کمک به «آمريکا، انگليس خبيث و صهيونيزم» است و تلاش آمريکا و هم‌پيمانانش در مواجهه دروغين با داعش بيشتر متوجه ايجاد دشمني ميان مسلمانان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در خجسته عيد سعيد غديرخم در ديدار با هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، «نصب اميرمؤمنان به امامت» و «توجه و پرداختن اسلام به سياست و حکومت» را دو مفهوم اساسي واقعه غدير خم خواندند و با تأکيد بر ضرورت حياتي اتحاد و همبستگي مسلمانان افزودند: هرکسي و هر اقدامي که موجب تحريک احساسات طرف مقابل و اختلاف شيعه و سني شود، به «امريکا، انگليس خبيث و صهيونيزم» يعني بوجود آورندگان جريان جاهل، متحجر و وابسته تکفيري کمک مي کند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تبريک عيد بزرگ غدير، واقعه مهم و پرمغز غدير خم را جزو مسلمات تاريخ اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: هيچ يک از پيروان فرق اسلامي در «اصل وقوع غديرخم و جمله شريف پيامبر ختمي مرتبت» يعني من کنت مولاه فهذا علي مولاه ترديدي ندارد.

ايشان افزودند: شبهاتي نيز که اکنون درباره معناي اين جمله تاريخي، به ذهن نو کيسه گان فکري مي رسد همان حرفهاي هزار سال پيش است که علماي بزرگ، به آنها پاسخ داده اند.

رهبر انقلاب با اشاره به معناي رايج جمله شريف پيامبر در غدير خم يعني نصب اميرمؤمنان به امامت و نيز وصايت پيامبر افزودند: اين جمله معناي مهم ديگري هم دارد که نبايد مورد غفلت قرار گيرد و آن پرداختن اسلام به امر حکومت و سياست امت است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغات هدفمند دشمنان امت اسلامي براي جدا کردن اسلام از سياست و منحصر کردن دين شريف در مسائل شخصي و خصوصي افزودند: واقعه غدير خم، منطق روشن و مستحکم اسلام در نفي اين نگاه سکولار است چرا که غدير خم مظهر توجه و تأکيد اسلام بر حکومت داري و سياست به شمار مي رود.

رهبر انقلاب با نفي نگاهي که مسئله نصب اميرمؤمنان بدست پيامبر عظيم الشأن اسلام را فقط به معناي نصب جنبه هاي معنوي مي داند افزودند: جنبه هاي معنوي قابل نصب نيست و معناي حقيقي اين واقعه مبارک، توجه به امر حکومت و مديريت جامعه است و اين درس بزرگ غدير براي مسلمانان است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، مسئله غدير را، مسئله اي اعتقادي و پايه و اساس تفکر شيعه برشمردند و در عين حال افزودند: جاي بحث و بررسي منطق قوي و حجت قاطع شيعه در باب غدير خم، محافل علمي و تخصصي است و نبايد اين موضوع، در زندگي عمومي مسلمانان و برابري و برادري آنان اثر منفي بگذارد.

رهبر انقلاب از همين زاويه، به بررسي سياست اصلي مستکبران يعني ايجاد اختلاف ميان فرق اسلامي بويژه شيعه و سني پرداختند و خاطرنشان کردند: بروز اختلاف ميان مسلمانان، طبعاً باعث مي شود همت، نيرو و انگيزه هاي آنان صرف دعواهاي داخلي شود و به دشمنان بزرگ و اصلي خود توجهي نکنند و اين، همان هدفي است که استعمار و استکبار، براي آن، برنامه ريزي کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، مقابله با «تفکر جذاب و جهت بخش جمهوري اسلامي» را عامل اصلي سرمايه گذاري بيشتر استکبار در زمينه ايجاد اختلاف ميان مسلمانان برشمردند و خاطرنشان کردند: امريکا، صهيونيزم و «متخصص کهنه کار تفرقه انگيزي يعني دولت خبيث انگليس»، پس از پيروزي انقلاب، تلاشهاي خود را براي اختلاف انگيزي و انحراف اذهان شيعه و سني از دشمنان اصلي، به شدت افزايش داده اند.

رهبر انقلاب بروز جريان تکفيري در عراق، سوريه و برخي کشورهاي ديگر را حاصل برنامه ريزي مستکبران براي ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان خواندند و افزودند: آنها القاعده و داعش را براي تفرقه انگيزي و «مقابله با جمهوري اسلامي» ايجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

ايشان با اشاره به حوادث جاري در منطقه افزودند: نظر دقيق و تحليلي به اين حوادث نشان مي دهد امريکا و هم پيمانانش در تلاشهايي که به دروغ مواجهه با داعش اسم گذاري کرده اند، بيشتر از آنکه درصدد نابودي نطفه هاي اين جريان باشند، متوجه تفرقه انگيزي و ايجاد دشمني ميان مسلمانان هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: هرکسي به اسلام پايبند است و حاکميت قرآن را قبول دارد چه شيعه باشد چه سني، بايد آگاه باشد که سياستهاي امريکايي – صهيونيستي، دشمن واقعي و اصلي اسلام و مسلمانان است.

رهبر انقلاب، مراقبت و پرهيز کامل از تحريک احساسات فرق ديگر را وظيفه مهم همه مسلمانان برشمردند و افزودند: شيعه و سني بدانند هر اقدام يا حرفي از جمله توهين به مقدسات يکديگر، باعث حساسيت برانگيزي و آتش افروزي مي شود و اين قطعاً به سود دشمن مشترک همه مسلمانان است.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان با اشاره به شکست همه توطئه هاي زورگويان جهاني در 35 سال اخير تأکيد کردند: دشمنان اين ملت، به فضل الهي، اين بار هم شکست خواهند خورد و همه مسلمانان که در ايران اسلامي زندگي مي کنند، همچنان آگاه و بصير به وظايف خود عمل خواهند کرد.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html